.

onsdag 2 maj 2012

Vappen!

Jag har nu avslutat mitt första riktiga vappen firande i Åbo, eller ja riktiga och riktiga. Med det menar jag inte bara en brasa och thats it. Inte är det sista gången jag firar vappen i Åbo kan jag säga er, jag rekomenderar Åbo starkt på vappen. Alla är var så glada, solen sken, folk som sitter i parker och dricker skumpa, munkar och mjöd, ballonger... ja allt som hör vappen till!
Dock saknade jag majbrasan som vi alltid har här på Åland men grillad korv och sådär!

Jag har dessutom inlett min tv-debut i finsk tv, kiva juttu! Jag och två andra respresenterade Åland i ett såkallat "fantåg" med olika föreningar som representerades. Allting filmades av finsk tv tillpåköpet, så jo jag kan ju säga att jag tittade till sminkningen och frisyren en antal gånger extra innan. Som den tur jag har, (eller otur), så hamnade jag precis bakom kvinnan som höll i hela programmet, alltså själva programledaren. Så jag syntes i tv-skärmen iprincip hela tiden.... dock såg jag både ut att vara väldigt arg och uttråkad ut.. Kanske inte så bra reklam för Åland med en sur tv-kändis? hehe.

Vappen helgen får 10 av 10 munkar av mig!

Har tyvärr inga bilder från vappen, därför bjuder jag på lite bilder från halv-åtta-hos-mej middagen hos Emil i fredags.





Inga kommentarer: