.

måndag 14 maj 2012

Dag 11 – Mitt drömbröllop.

Passar ju bra att beskriva mitt drömbröllop nu när jag precis har varit på ett. Som jag skrev i förra inlägget har jag faktiskt redan börjat planera mitt bröllop, fast det kanske är om 10 år, 20 år, 30 år, 5 år, eller aldrig! Man vet aldrig.

Till mitt bröllop ska jag bjuda alla mina släktingar, vänner och bekanta. Det ska alltå bli en hej-dundrandes fest. Före bröllopet ska det såklart vara möhippa med mina kompisar, jag ska göra massa bus och pinsamma saker, typ stå på stan och sjunga fångad av en stormvind! Jag ska han en stor vacker vit klänning, med långt släp på mig. Uppsatt eller nedsatt hår har jag inga riktigt bestämt ännu, lutar mot uppsatt.
Bröllopet ska äga rum i en kyrka, vilken ha jag inte bestämt ännu, den ska vara fint pyntad med massor av blommor. På sommarn eller våren ska jag ha mitt bröllop, då gräset är grönt och solen lyser. När vi kommer in i kyrkan så ska det antingen vara orgelmusik eller nån som sjunger en fin sång! Hur som helst ska det vara någon som sjunger en fin sång i kyrkan! Om jag har några barn så ska dom va tärnor annars nått annat barn.

Efter det åker vi med häst och vagn eller en cab till en stor fetslokal. Där väntar middag, lekar, dans och skratt! Till natten ska vi sova på ett fint hotell i en svit med rosenblad på sängen, champagne och jordgubbar på bordet!
Under hela kvällen ska jag anställa en fotograf/filmare, som filmar och fotar hela dagen/kvällen/natten/morgonen!

Jag har snart planerat mitt bröllop i minsta detalj, bara att hitta mannen nu då! ;)
Det pirrar i magen så fort jag hör ordet bröllop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, skall du ha nån o filma bröllopsnatten o då?:) / Madde

Lappoflickan sa...

hahaha! Ja varför inte :) nej men då ska vi iaf få vara ifred! hihi