.

fredag 4 maj 2012

Dag 9 – Någonting jag oroar mig för.

Hmmm.. Jani det är en bra fråga! Egentligen är jag inte en sån där som oroar mig så jätte mycket i onödan, eller försöker att inte göra det ska jag väll säga! Fast jag kan ju inte undvika att oroa mig över min hals helt och hållet, jag skulle gärna vilja slippa det. Fast jag inte gör det så mycket, så kommer ju endå tankarna upp ibland och det är svårt att tro att den är så bra som den är idag.
Tankar som kommer upp i huvudet emmellanåt är: Kommer den vara bra resten av livet? Eller kommer den att börja krångla igen? Vad händer om den börjar krångla? Kommer mina ärr jag har efter operationen synas hela livet? Kommer jag kunna äta min pizza ifred nu? Tankarna är nog mest om vad som händer om den börjar krångla. Räcker det med en utvidgning så är den bra igen? Eller väntar lika mycket sjukhusvistelse som jag gått igenom förra året?
Fast nu ska jag inte oroa mig mera. Framtiden ser ljus ut!

Fast just nu känner jag mej ungefär såhär:


Orsaken är min halsbränna som kom väldigt opassligt, med tanke på att Sjöjungfruloppet är imorrn!
Så min dag har varit en riktig slödag i brorsan BrändöIK innebandytröja, mjukisar, smutsigt hår, soffhäng, pluggande, knaprande av halstabletter och klunkande av finrexin!

Inga kommentarer: