.

onsdag 16 maj 2012

Äntligen helg! Jag gillar det här med att ha Kristihimmelfärdlov, första maj lov är ju inte heller så tokigt för den delen, inte på tal om sommarlov, jullov är en dans på rosor, höstlov är riktigt nice, självständighetslov tackar man inte heller nej till och påsklov ja tack!
Kort och gott så gillar jag alla lov, mera sånt till folket!

Nu tänker jag börja baka lite gottgott och mumsmums till barnkalaset, jepp lilla jag ska ha 20 årskalas. Bättre sent än aldrig heter det väll? (bara 7 månader för sent, men min födelsedag firade jag på sjukhuset, eller firade och firade. Jag kunde inte äta tårta, bullar, kakor, glass, saft, läsk eller vatten. Bara äcklig dropp som jag fick i blodet. Inte heller en 20 årssnaps fick jag, då är det illa! Så på lördag ska det firas ordentligt)
Det blir mycket kalasande i helgen, för imorn ska jag på 12 årskalas. Blir att käka tårta i mängder och vräka i sig kanelbullar som aldrig förr hela helgen. Varför fyller man inte år varje dag? Så skulle man äta tårta hela tiden, då skulle alla barn bli glada! (jepp jag räknas väll som barn fast jag är 20 år?)


Mamma blev så glad när jag äntligen kom hem till Lappo idag, hon studsa upp och ner i taket. Just nu bränner hon pajerna till mitt barnkalas, hejja henne!

Inga kommentarer: