.

fredag 25 maj 2012

Underbara fredag!

Steg upp kvart i sju i morse för att ta en 50 minuters jogging runda. Lägg märke till att jag är ledig idag, men ändå steg jag upp så pass tidigt frivilligt. Syrrans kommentar till det hela igår kväll: " Ska DU stiga upp kvart i sju imorgon? jamen lycka till, du kommer helt säkert sova vidare när klockan ringer". In your face syster! Snacka om bra start på dagen med en joggingrunda och bättre kommer det att bli!
Just nu är jag hundvakt och Luna (busen till hund, hon har bara två lägen: Kuta och spring eller sova och snarka) ligger just nu och sover på min fot, det känns lite... svettigt? Illaluktande? smutsigt? Fast min svett luktar nog gott, så säger Luna iallfall.
Efter det bär det av ut till Eckerö, där solen alltid lyser sägs det? Fast idag lyser nog solen överallt. Va tusan ska jag till Eckerö och göra tänker ni nu? Joo hälsa på mina älskade dagisbarn och mina underbara kollegor. Som jag har längtat, hoppas barnen känner igen mig och inte springer och gömmer sig bakom ett träd så fort jag kommer. Om dom gör de så springer jag och köper glass och godis så är det problemet löst!

Jag avslutar dagen med Niska pizza, behöver jag säga att jag längtar? Nej för jag tror redan att ni vet det. Efter det kubb i statshusbacken, stackars dom som inte är på mitt lag. För jag brukar kallas JulleBulle the kubbking! Så jag är svårslagen och sen med några svarta Gin i kroppen så är det i princip omöjligt. Arken står näst på schema, dit och kika vad de har att erbjuda en kväll som denna! Kan en fredag bli mycket bättre än såhär? En hel fredag med diverse olika bus och äventyr. Jag tror visst jag börjar ladda och tagga inför sommaren! Detta kan jag kalla en hel-fredag!


Lillskruttan sover så sött!

2 kommentarer:

Hon där snäppet snyggare än alla andra ;) sa...

Skickar du en niskapizza åt mig? ja kan int vänta 2 veckor!!

Lappoflickan sa...

det kan jag göra! skickar en imorn så kanske den kommer fram på måndag ;) pizzan var jääääkligt god ska jag säga dig!