.

söndag 13 maj 2012

Bröllop och glädje!

Igår var det bröllop som gällde för hela slanten. Kanske det finaste som finns, kanske det bästa och vackraste man kan uppleva, jaa hörrni det är bröllop det! Jag och min kusin har redan börjat planera våra, dock ha jag inte bestämt om jag ska ha uppsatt eller nedsatt hår ännu, eller om jag ska ha orgelmusik eller någon som sjunger nå vackert, ja men jag har nog tid att fundera på den saken, större problem kan man ju ha. Hursomhelst tror jag att jag aldrig har vaarit så uppklädd som jag var igår, fast inte är det ju varje dag ens morbror gifter sig heller så att!
Jag kan ju lugnt säga att jag höll på att börja lipa i kyrkan när som sa ja till varandra och såg så där underbart förälskade ut, fast jag var ju tärna och stod längst fram i kyrkan så jag tänkte att jag inga sku stod där och lipa.
Fast sen på middagen kunde jag inte hålla mig då brast det, så gråtit på ett bröllop - Check!

Pappa höll tal och sa nånting om att han var så glad att dom hade skjutit upp bröllopet ett år pga. mig! Då brast det för alla damer Thörnroos i familjen, tårarna rann! Just då kom Rasmus 5 år fram till mig och knacka mig på axeln.
Ramus: Juuuulia! Varför torkar du dej om ögonen?
Julia: Jag hade nå skräp där siddu.
Rasmus: Jaaahaa!

Har jag sagt att barn är det bästa som finns?

Inga kommentarer: