.

söndag 16 september 2012

Halsen min!

Ja ni undrar säkert hur det går med min hals? Det har varit ganska tyst om den ett bra tag nu.
Men jo tack det fungerar riktigt bra. Jag kan ju erkänna att jag har glömt hur en "normal" hals fungerar. Men jag äter faktiskt allting, dock undviker jag biffar och lite segare kött, sikken tur att jag föredrar fisk framför kött, Brändöbo som man är. Jag försöker äta långsammare än vanligt, vilket ibland går bättre och ibland sämre. Mindre portioner och oftare försöker jag äta, vilket även det går bättre och sämre.

Jag måste fortfarande sova upphöjt med huvudändan (det är för att tjocktarmen inte pressar ner maten och därför kan den komma upp igen om jag inte söver upphöjt) om nätterna och undviker äta på nån timme före läggdags. Om jag äter precis före läggdags eller sover för långt ner med huvudet så brukar jag vakna med spysmak i mun och spyorna i halsgropen, varken så trevligt eller så bra. Nu måste jag ju passa på att skryta lite om min säng som har kontroll som man kan höja/sänka huvudändan, fotändan och vid ryggen. Inga klagar jag inga!
När jag äter och annars också brukar det kännas som att maten är påväg upp och då måste jag svälja flera gånger för att få "ner det". Då måste jag även stanna upp med ätadet någon minut för att det ska kännas bra igen.
Och när jag äter för snabbt känns det som att maten ska komma upp och så brukar jag få riktigt ont i halsen då.

Men det jag nämnde ovan är bara småpotatis jämfört med hur den var för ett år sen!
Riktigt nöjd tjej är jag.

2 kommentarer:

Peter sa...

Starkt jobbat! Snygg profil btw!

Lappoflickan sa...

Tackar och bockar för det Peter! :) Tänkte jag måste liva upp lite i bloggen med ny layout!