.

måndag 3 september 2012

Innebandy premiär!

Första innebandyträningen på närmare två är just avklarad. Jag har inte varit såhär svettig på åratal, jag har inte haft så här roligt på ett träningspass på ett bra tag, jag har inte varit så slut i kroppen på flera månader, det kändes helt enkelt som att komma "hem" igen när jag står med innebandyklubban i handen, en motspelare framför och en lagkamrat brevid, en boll i bladet och ett mål och målvakt framför mig. Då känns allT perfekt!
Gissa vem som kommer måsta krypa upp för sängen imorgon? Jo det vet jag.. Jag! Men det kändes endå att konditionen inte var helt dåligt trots allt. Bör poängteras att konditionen som jag har från löpningen, inte alls är samma kondition som i innebandyn. I innebandyn är det snabba vändningar och omställningar, tempoväxlingar, intervaller och snabbhet. Medans i löpning är det samma tempo, uthållighet och framförallt inte snabba tempoväxlingar. Men nåja jag tycker om båda träningar på olika sätt!

Förresten har jag och syrran anmält oss till Kanonloppet idag, nu finns ingen återvändo. Jag får en adrenalinkick så fort jag tänker på det. Så nu blir det hårdträning, men vi får inte glömma vilan. För här vill vi inga ha några trasiga knän, benhinnor eller annan kroppsdel!

Jag gillar läget!

Inga kommentarer: