.

torsdag 20 september 2012

Tillskott till partykläderna.


Idag var vi ut på promenad med tre boenden. Vi vandra lite på stan, tittade på blommor och i skyltfönster. När vi gick förbi en klädställning där det stod 70 procent rabatt med stora bokstäver kunde jag inte låta bli att tjuvkika lite. Vad såg jaag inte där om inte en skit snygg klänning!
Jag sa till min kollega: "Titta vilken snygg klänning!"
Kollegan: "Men gå in och lägg undan den för tusan!"
Jag: "Nu? Äh jag går efter jobbet"
Kollegan: "Nej men gå och lägg undan den nu"
Jag: "okej då"
Jag säger till den manliga boenden jag har i rullstolen framför mig att vi ska gå in och titta på klänningar och så går vi in och lägger undan klänningen åt mig.

En klänning som kostat 70 euro köpte jag för 20 euro, det kallar jag för ett kap!


3 kommentarer:

Rina sa...

Passar inte riktigt ihop med vita strumpor;) när ska du komma till åbo o använda din klänning då+ ;)

Lappoflickan sa...

tycker du inte? det är nya modet! när bjjuder du på plankstek och sniglar då?

Rina sa...

när su kommer förstås ;)