.

måndag 17 september 2012

Måndag.

Jag sitter och matar en boende med efterrätt som är äppelkräm med kanelgrädde.
Jag: Är det gott?
Boende: Jo riktigt gott.
Jag: Jag ska nog smaka på krämen senare.

Efter en stund...

Jag: Det är bara några skedar kvar nu så är det slut, gapa nu.
Boende: Näj ta resten du, det måste ju räcka till dig också!

Roligt att även gamlingarna vill dela med sig av sin mat, på Trobergshemmet behöver personalen inte svälta!

-------------------------

Hela sommaren har jag tjatat på vår sysselsättningsdam på Trobergshemmet att hon och boendena ska laga morotskaka, (kan ni hålla en hemlis? jag är väldigt svag för morotskaka jo.)
Så i fredags kom hon fram till mig och sa att hon hade en överraskning till mig i kylen. Vad var det inte där om en stor morotskaksbit till mig, till enbart mig!
Så hon hade bakat morotskaka där hemma bara för min skull. Nog blir man glad nog! Underbart.

Inga kommentarer: