.

tisdag 18 september 2012

Tacopaj.

Idag kom jag på den strålande ideen att jag skulle laga min egna delikatess rätt: Tacopaj! (Jäkligt god! Typ i klass med Gordon Ramsay skulle jag tro.)
Så jag tog fram kokboken för att leta efter recept på pajdeg, eller jag behövde inte leta så värst länge. För när jag slog upp kokboken, så vad var det inte för recept som jag såg på första sidan om inte på pajdeg, det var verkligen meningen att det skulle lagas tacopaj på Nygatan idag! Och inga klagar jag och inte heller magen på det, för magen min trivs rysligt bra för tillfället. Den är så lagom uppsvälld av all paj och så lagom gasig av alla Jalapenos och stark sås.

Pappas kommentar över min tacopaj var: Du borde byta karriär och bli kock istället, tusans god var den!
Antingen menade han det eller så smörade han för att han skulle få mat på bordet resten av veckan? Vad tror ni?


Inga kommentarer: