.

fredag 21 september 2012

Skördemarknad.

Borttappning i Geta skogarna, kärringstopp på åkrar, skattjakt i höet, äta munkar och kokosbollar tills man storknar, typ blivit påbackade av en bil med en 15 åring som chaufför, slirat i lera, tramptraktorrace, rida på kossor och tjurar, "äta-allt-som-är-gratis-like-Ove Sundberg-stile" precis som resten av åland. (Där det finns gratis mat där samlas alla ålänningar på kö). Precis som det ska vara. Skördemarknaden 2012 är i fullgång!

Jag läser på matmenyn på en gård.
Jag: Dom säljer gårdagens korv här. Hur dumma är dom att dom skriver ut att det är gammal korv dom säljer?
Victoria: Det står gårdens korv.
Jag: Hehe hehe...

3 kommentarer:

Peter sa...

Jag var runt på några gårdar igår, förstod inte alls det trevliga, kanske var för tidigt ute. Du menar väl Ove Sundberg? :P haha! Snyltande och äckligt nyfikna Ålänningar :D

Rina sa...

ja haka o upp mig på Olle... OVE!! ;) klant

Lappoflickan sa...

Haha oj OVE sundberg jo, jag skyller på fredagströttheten. Nå peter nå är det rätt så mysigt tycker jag, vissa trevligare än andra :)