.

lördag 15 september 2012

Underbara vänner!


Har just anlänt hem efter en ypperligt trevlig kväll ute i Lumparland. Närmare bestämt hos min kompis Melissa som bjöd till kalas med middag och kaffe, konjak och likör. Och tårtan får vi inte glömma, lätt en tiopoängare var den värd. Tack Melissas pappa!

Högklassig mat med ett glas vin och otroligt trevliga bordsgrannar. Hur kommer det sig att jag har turen att få så roliga vänner? Nå mycket skratt slutade det med iallafall och intressanta konversationer. Lumparland levererade precis som sist, snart stiger dom upp i samma klass som Brändö, inte långt kvar. Vuxenpoängen bara skramlar in hos mig, hemma klockan 10 en lördagskväll från ett kalas. Till på köpet med enbart ett glas vin och en Baileys i kroppen. Heja mig!

Dagen spenderades i ishallen, Islandia med andra ord, för att titta på Hockeypremiären för IFK. Slutresultatet kanske inte var så mycket att skryta med, kan tänka mig att stämningen i IFKs omklädningsrum var ganska tryckt efteråt. Inga glada miner där inga. Vi kan ju trösta oss med att det bara var en vänskapsmatch!
Så nu ska vi troget sitta på IFKs läktare varje hemma match och ropa "jäkla tölpar" och "vet du hur en puck sir ut?" till motståndarna. Skaka tänder och frysa fingrarna av oss, så det gäller att ha karbusen och vinterhalaren på bara.

Nu kan jag hur som helst lägga mig med ett leende på läpparna. Lycka!

Inga kommentarer: