.

fredag 27 april 2012

Avslutar härmed min löparträning för den här veckan, eller kanske jag tar en runda på söndag i Åbo, fast risken är ju att jag tappar bort mig och aldrig hittar hem igen. Så kanske det räcker med att springa i affärer?! 20 kilometer blev det sammanlagt denna vecka iallafall, så det är inte helt fy skam. Så ikväll kan jag äta den där efterrätten med gott samvete, jag kan dricka vin med gott samvete, jag kan käka chips och godis med gott samvete, jag kan äta en fet köttbit med massor av sås utan problem!

Sjöjungfruloppet närmar sig med stormsteg, vilken innerbär enbart en joggingrunda på schemat möjligtsvis två innan start. Målet är ju såklart att komma i mål. Helst under timmen, fast det tror jag inte är så stor chans. Men under 65-70 minuter är jag nöjd, springa hela vägen siktar jag ju såklart på, men med tanke på att jag alltid stannat mitt i min joggingrunda och samlat krafter så ska jag inga ha för stora förväntningar. Men det här loppet är stort för mig, eftersom jag nu har bevisat för mig själv och alla andra att det går snabbt att komma igång efter ett år på sjukan och en stor operation i bagaget. Att springa kanonloppet i höst är mitt stora mål, så att klara sjöjungfru loppet på 10 kilometer är en bra start! Jag har ännu bevisat hur stark min envishet är!

2 kommentarer:

Peter sa...

Lycka till!

Lappoflickan sa...

Tackar tackar, vi hoppas jag kommer i mål helskinnad! :)