.

fredag 27 april 2012

Helgen är efterlängtat måst jag säga! Känns som jag säger det varje fredag, men det är faktiskt så när vi har så mycket i skolan. Det firar jag med en joggingrunda och sen ut til Geta för att bli bjuden på trerättersmiddag, mums beskriver det ganska bra! Jag, min kusin, hennes pojkvän och hans bror ska börja med en halv-åtta-hos-mig-middag, först ut är Emil! Så kommer kännas helt okej att sätta sig till ett dukat bord och få maten serverad. Sen blir det utgång! Kommer bli en great start på helgen, för imorgon blir det att fara till Åbo på massvis av nya äventyr. Wiiihuuuu!

Förresten idag när vi, alltså jag, mamma och syrran, var på Havtorn för att äta lunch, så beställde jag en sallad och valde ingidienser och hela det köret. 15 minuter senare kom syrran och även hon skulle beställa en sallad.
Då sa expediten/servitören: Var inte du hit alldeles nyss om beställde en sallad?
Josse: Nääääe... inte vad jag vet om!
Servitören: Ja isåfall måste du ha en tvillingsyster!

Så tydligen liknar jag och syrran så pass mycket att folk tar fel på oss, inte första gången och inte heller sista. Men så mycket tycker jag inte att vi liknar heller.

Inga kommentarer: