.

tisdag 24 april 2012

Dag 6 – Vad betyder äkta kärlek för mig

Äkta kärlek är nånting som jag egentligen aldrig har upplevt, iallafall inte från både hållen eller parter om man säger så! Så vad äkta kärlek är för mig är vad jag vill och tror att det är.
Äkta kärlek är när man är glad hela tiden, vaknar med ett leende på läpparna och så fort man tänker på personen blir man helt varm i hela kroppen. Med personen kan man både dela glädjande stunder och ledsamma stunder, skratta och gråta. Man ska kunna disskutera allt mellan himmel och jord med personen och känna att man verkligen kan lita på den! Lita på personen är egentligen A och O, jag ska kunna umgås med mina killkompisar och han med hans tjejkompisar, utan att vi oroar oss dessto mera om det, vi ska helt enkelt veta var vi har varandra! Vi ska både kunna ha myskvällar tillsammans och kunna fara ut på krog tillsammans, en bra blandning därimellan. Både han och jag ska kunna ha våran egentid, umgås med våra egna vänner, familjen och så utan att partnern behöver vara med hela tiden. Man blir som ett litet barn igen i den andres närvaro, fnissig och blyg!
Äkta kärlek: när man gör allt för varandra!
Det pirrar i magen och resten av kroppen så fort jag hör ordet äkta kärlek, antagligen för att jag längtar så mycket till det och för att det skulle vara underbart! Men hörrni: plötsligt händer det! Så kanske jag möter min drömprins nu när jag ska ut på min joggingrunda, man vet aldrig.

Inga kommentarer: