.

måndag 23 april 2012

Idag är jag lite extra glad och tacksam över att jag ibland får mina snilleblixtar (läs: ibland), idag är jag speciellt glad över min snilleblixt som jag fick i höstas/vintras. Den snilleblixten var att börja plugga latin, lära mig hela kroppen, från topp till tå! Sagt och gjort, det gjorde jag också! Så nu ett halft år senare när alla andra klasskamrater sliter sig i håret, slår i bordet och svär åt boken över de latinska orden. Så sitter jag hemma och tycker det är hur kul som helst!

Jag får väll ge största rosen och tacket till min läkare, Ragnar! Kan vara det bästa läkare jag haft, han var underbar! Missförstå mig inte nu, underbar på ett sådant vis att man blev pigg och genast mycket friskare. Han peppade mig något otroligt och fick min positivitet att flöda! Han gav mig läxor på varje morgon rond, en morgon sku jag lära mig alla delar i handen på latin och andra morgonen alla delar i foten. Så fortsatte det hela december. Ända till sista "sluttestet", den morgonen var han extra länge i mitt rum. Han förhörde mig på hela kroppen, svetten rann på mig och bena skakade, för det kändes verkligen som ett riktigt prov och jag villa ju inte göra min "lärare" besviken. Tydligen blev Ragnar nöjd med mig och min latin, för jag blev utskriven från sjukhuset och 20 euro, eller "evro" som han sa det, rikare den dagen!



2 kommentarer:

Becka sa...

Vad duktig du är!! :)

Lappoflickan sa...

Tack Beckus, VI är duktiga! :) Du vet själv hur jäkla mycket det är!