.

torsdag 26 april 2012

Utlåst!

Igår satt jag ute på verandan och pluggade i solen, otroligt skönt tyckte jag förstås och det kändes som fräknarna förökade sig som bara den! Såklart måsta det bli molnigt och kallt mittiallt så jag bestämde mig för att gå in och plugga istället. Jag som var säker på att jag hade låst upp dörren, ryckte och ryckte i dörren, inget hände! Så där stod jag i strumpor och i linne utan nyckel och utlåst, kallt var det också!
Fast sånna här gånger är det bra att vi har huvudnyckeln gömd på ett hemligt ställe, för jag lovar er det är inte första gången jag har låst ut mig. Så det vara bara att traska efter nyckeln i linne och strumpor, jag fick inte bara en eller två blickar av folk på gatan när jag sprang runt i sockor på gatan och i enbart linne. Lyckligtsvis kom jag in helskinnad!
Ett konstaterande: Detta kommer bli dyrt för mig om jag skaffar egen lägenhet någon gång och låser ut mig hela tiden! För att ringa gårdskarlen var och varannan dag för att man har låst ut sig är nog inte så billigt.

2 kommentarer:

Mystiske "R" sa...

Nej de e lugnt, i höst när du bor i Åbo kan du ha en extra nyckel här ;)

Lappoflickan sa...

Hehe bra att du ställer upp Mystiske R!