.

måndag 9 april 2012

Jag sammanfattar denna påsk med: Sjuuuhuukt roligt!
Vi har inlett grillsäsongen med grillad oxfile, egen lagad potatissallad och en riktigt god grön sallad. En riktig festmåltid måst jag då säga och riktigt trevlig samvaro! Jag bidrog med att hacka lök, purjolök och dela potatis. Nej jag skulle inte säga att jag är nån mästerkock direkt, men eftersom att jag har fobi för att hacka lök, så är jag både imponerad och sjukt nöjd över mig själv!

Hänga på Arken i två dagar har vi också hunnit med. Dansat bugg och vals på gubbhyllan, inte alls så tokigt faktiskt. Vem vet kanske man hittar sin livs kärlek där? Arken levererade precis som alltid. Mycket folk, mingel, partypics, dans och drinkar.

Varit på Lappo i nåra dagar har också jag hunnit med. Vräkt i mig massvis med tårta på Klockkulla, eller ja massvis och massvis, efter två stora tallrikar med soppa så ryms det inga så mycket mera i min lilla mage. Fast vilken tur att jag har ärft farfars efterrättsmage, jag säger precis som farfar brukar säga: "Det ryms alltid in efterrätt i min mage".
Nu tänker jag fara och kika på 80 nyfödda lamm med kusinerna. Jag gillar läget och njuter av varje timme som är anatomi-fri! Fast snart börjar allvaret igen, men jag ska fira påsk liiiiite till först.

Inga kommentarer: