.

onsdag 18 januari 2012

18, 19 eller 20 år?

I tisdags när vi var på Helsingfors internationall airport så skulle vi boka min flygbiljetten vid disken, så fråga hon hur gammal jag var! Jag måsta tänka till flera sekunder för att komma fram till ett svar. Jag tänkte så det knakade: jaa hur gammal e jag egentligen? Efter en stund öppna jag käften:
"Jag e 18 år.. nej jag mena 19... eller... nej fel igen!" Jag tittar på pappa och han står där och småflinar. Efter en stund tog jag mig i kragen och sa bestämt: " Nej20 år är jag ju faktiskt.."
Till slut blev både hon och jag nöjd, jag fick ungdomsrabatt och hon vid disken fick äntligen veta min rätta ålder efter mycket om och men. Tänk så fel det kan bli!
20 år? Vad hände? Jag blev ju just myndig, 18 år! Okej, ett år gick ju åt till att ligga på sjukan och jämra sig i sjukhussängen och då är inte det första man tänker på hur gammal man är! För jag kände mig som ett barn jämfört med mina rumkompisar, alltså 80 åriga tanter om haltar till toaletten eller krackligt tar sin rullator och går med myrsteg för att besöka toaletten. Jämfört med dom så är jag bara barnet!

Jo andra dagen i skolan är nu avklarad! Jag kommer stormtrivas, det är ju så intressant och speciellt när jag ha legat på sjukhus så länge och kan se tillbaka och jämföra med det. Guud vad glad jag är!!

Inga kommentarer: