.

tisdag 10 januari 2012

Saknad!

Idag är en dag då jag saknar mitt jobb, mina barn och mina arbetskamrater! Det skulle vara så kul om allt skulle vara som vanligt imorgon, jag stiger upp runt nie eller tie och puttrar iväg med mina fina polo ut till Eckerö sen följer en helt vanlig dag på jobbet mitt. Dukar tillsammans med barnen, lyssnar på saga och ligger och halvsover (tror de va meningen att barnen skulle sova, fast deras dagisfröken Julia var tröttast av alla), ute och leker med dom (kurragömma och barnens favorit lek: kodboll!), äter mellanmål och har matkrig med varann (eller okej kanske inge matkrig), läser saga (min favorit saga var Pannkakan), leker med barnen igen och spelar spel och jag vinner såklart och barnen blir sura. Så såg mina dagar ut, låter roligt va?! Riktigt roligt ska jag säga er, jag skulle vara där hela dagarna utan betalt, så kul var det!

Jaa snart är det ett år sen jag sist var där och jobbade. Måst nog säga att det halvåret när jag jobbade där nästan var det bästa halvåret i mitt liv. Jag hade så roligt, så myket glädje, så mycket skratt!

2 kommentarer:

Annika sa...

Det gladde mej så mycket att läsa om ditt jobbande hos oss. Att vi var en positiv bit i ditt liv. Måste ju ha gällt personalen oxå eller.....? Tycker att det skulle va skoj om du kom ut o hälsa på,verkar som du har ett späckat schema nu förstås. Ha det så bra nu och hoppas att Arken och Kino står kvar efter din återkomst! Kram!

Lappoflickan sa...

Jaa såklart att personalen räknades dit, ett härligt gäng! Jo jag ska komma ut och hälsa på när jag får tid över, lär väll vara mycket att göra när skolan börjar och så! Jo arken och kino står nog kvar där dom alltid ha varit, dock kommer arken att vara stängt pga. renovering! Kram på dej