.

söndag 8 januari 2012

Lycka!

Jag känner mig så glad och nöjd för tillfället! Varför det? Joo för...

- Jag börjar skolan om en vecka, såklart är jag ju nervös men ska bli sjukt kul att börja plugga, träffa nya människor, fara ut i arbetslivet på praktik osv..

- Jag kan nästan äta normalt. Efter att ha ätit soppa i ett år och ibland inte ens kunnat dricka vatten så kan jag nu äta en tortilla, korv, köttbullar m.m. Känslan av att tugga och känna lite tuggmotstånd e otrolig, känslan av att känna andra smaker än soppa är toppen, känslan av att äta nästan likadan mat som alla andra är fantatiskt. Känslan av att min hals är ganska normal är helt super otroligt underbar!

- Jag ska snart flytta till lägenheten i stan igen, efter att ha bott på sjukhus typ ett år. Dvs laga egen mat, bo själv, slippa tjatande föräldrar (vad har du ätit idag, har du ätit tillräckligt, har du gått upp i vikt.. sjukt irriterande i längden ska ni veta. Och efter ett år av sånt tjat har man mer än tröttnat på det), jaa helt enkelt bestämma över sig själv!

- Det absolut bästa är att jag har börjat leva ett normalt liv igen. Dvs inte bli inlagd på sjukhuset varannan vecka för att jag inte kan äta, kunna börja skolan, kunna börja träffa kompisarna ordentligt igen, börja äta normal mat!

Jag gillar läget just nu! Livet är en dans på röda rosor :)

4 kommentarer:

Julia sa...

Jag är så glad för din skull Julia! :)

Lappoflickan sa...

Hihi! Jaa det knns underbart måst jag säga :)

Annika sa...

Blir så glad av att höra att du mår så bra nu! Lycka till med skolan!

Lappoflickan sa...

Annika: tack! jag lovar att jag kommer till dagis och hälsar på såsmåningom :)