.

måndag 9 januari 2012

Söndag = Latdag!

Igår var det söndag! Söndag betyder vilodag eller jag tycker vi kan kalla den för latdag. För när det är söndag kan man vara inne och slöa i soffan och titta på tv eller nån serie med en skål med chips utan dåligt samvete!
Man kan sitta i soffan framför tv:n och käka lunchen eller middagen utan det känns grisigt, jag menar det är ju faktiskt söndag. Det är helt okej att gå i pyjamas hela dan och det är tillåtet att inte borsta tänderna på hela dagen, för det är ju faktiskt söndag!
Det är faktiskt lugnt om du "glömmer" att äta frukost, lunch, mellanmål och middag, för du äter ju faktiskt chips och kanske en snabbpizza som du kastar in i micron, det är okej för det är ju faktiskt söndag.

Men om du nu vill äta frukost, lunch, mellanmål och middag, så är det okej om du äter pizza till frukost, pizza till lunch, pizza till mellanmål och gissa vad det blir till middag? Joo pizza. För det är ju faktiskt söndag.
Det är okej om du ligger i sängen hela dan och bara känner dej jättetrött, för det är ju faktiskt söndag. Det är lugnt om du skippar träningen eller promenaden, för det är ju faktiskt söndag. Det är okej om du inte orkar plugga, för det är ju faktiskt söndag!

Det enda negativa med söndag är att helgen snart är slut och det betyder ny vecka, ny vecka betyder mycket jobb!

Här får ni en bild på hur jag ser ut på en söndag:



Här får ni en bild på mig och mina bästa köp i Åbo: Min Svea mössa och min stickade/virkade kofta!

Inga kommentarer: