.

torsdag 19 januari 2012

Shoppingförbud!

Jag har nu bestämt att det är shoppingförbund som gäller för min del framtill påsk, klok kvinna som jag är! Lite ordning måste det ju vara, för skolflicka som man är så är man är ju inte sådär värst rik, eller man slänger ju ogärna pengar omkring sig om jag säger så! Så för att hålla fast och koll på mina pengar lite bättre tycker jag att jag har fattat ett väldigt klokt, ekonomiskt och moget beslut. (Yes jag försöker få det att låta som jag är en väldigt vuxen och mogen kvinna.. fast det är jag väll?! Eller kanske inte...)

Fast om jag hittar en jättejätte fin tröja eller klänning eller nått annat så är det faktiskt tillåtet att köpa den, lite undantag måst de ju finnas. Strumpor, trosor och smink är fullt tillåtet att köpas! Jeans tror jag också att jag måst köpa nån gång, för alla mina egna är för stora ännu, så måste låna av mina kusiner. Jävla snyltare som jag är! Men förutom alla mina undantag så ska jag nog ha ett shoppingstopp, det är ju meningen iallafall!

Meningen var att jag skulle godisstrejka också, fast jag råka äta lite godis redan första dagen. Så nej det gick inget vidare! Jag glömde helt enkelt bort, kan ju hända vem som helst... visst?!

2 kommentarer:

Josephine sa...

Skolflicka, vad är det för nåt? Heter det inte bara studerande sen femtio år tillbaka?

Lappoflickan sa...

det låter bättre och gulligare med skolflicka! Jäkla pet-nisse! :)